Σχολική βία και παραβατικότητα : ψυχολογικές, κοινωνιολογικές, παιδαγωγικές διαστάσεις : ενταξιακές προσσεγγίσεις και παρεμβάσεις / επιμέλεια Η. Ε. Κουρκούτας, Θ. Β. Θάνος

Contributor(s): Θάνος, Θεόδωρος Β [ Επιμελητής] | Κουρκούτας, Ηλίας Ε [ Επιμελητής] | Τόπος [Εκδότης].
Material type: TextTextPublisher: Αθήνα : Τόπος, 2013Description: 414 σ. ; 24 εκ.ISBN: 978-960-499-080-1.Uniform titles: Σχολική βία και παραβατικότητα : ψυχολογικές, κοινωνιολογικές, παιδαγωγικές διαστάσεις Subject(s): Βία στα σχολεία | Βία -- Παιδιά | Διαδικτυακός εκφοβισμός | Εγκληματικότητα ανηλίκων | Επιθετικότητα στα παιδιά | Έφηβοι | Σχολικός εκφοβισμόςDDC classification: 371.7 Summary: Η σχολική βία και παραβατικότητα, και γενικότερα οι διάφορες μορφές, σκόπιμες ή μη, επιθετικών και διαταρακτικών συμπεριφορών συνδέονται με δυσκολίες προσαρμογής και μαθησιακά προβλήματα στο σχολικό πλαίσιο, ενώ παραπέμπουν, συνήθως, σε σοβαρές οικογενειακές και ενδο- ή διαπροσωπικές δυσλειτουργίες. Οι συμπεριφορές αυτές συνιστούν, διαχρονικά, ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα της εκπαίδευσης σε όλες τις χώρες. Στην "Ελλάδα της κρίσης", στην οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της UNICEF, η παραβατικότητα και οι ψυχοκοινωνικές/σχολικές δυσκολίες των εφήβων έχουν αυξηθεί σημαντικά, γίνονται από τα πλέον επίκαιρα θέματα. Το βιβλίο, στο οποίο γράφουν σημαντικές προσωπικότητες του ακαδημαϊκού χώρου, αναλύει τα προβλήματα συμπεριφοράς και βίας, σε όλη την έκταση και το εύρος εκδήλωσής τους, από τις πιο ήπιες μορφές, στην πρώτη σχολική ηλικία, έως τις πλέον σοβαρές, στην εφηβική περίοδο. Μέσα από μια πολυπρισματική και διεπιστημονική προσέγγιση (ψυχολογική, παιδαγωγική, νομική-εγκληματολογική, κοινωνιολογική) και μέσα από την παρουσίαση ενός φάσματος πολυεπίπεδων παρεμβάσεων αλλά και προβληματισμών γύρω από τους τρόπους πρόληψης, διαχείρισης και υποστήριξης μαθητών-θυμάτων και μαθητών-θυτών στο πλαίσιο του σχολείου, συμβάλλει σημαντικά στην ευρύτερη κατανόηση του πολύπλοκου αυτού φαινομένου. Υπόδειγμα πλουραλιστικής προσέγγισης και κατανόησης του ευρύτερου φάσματος της παιδικής-εφηβικής βίας και των προβλημάτων σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής γίνεται εργαλείο προβληματισμού και κριτικής, μη ομογενοποιημένης σκέψης, για θεωρητικούς ακαδημαϊκούς (ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, εγκληματολόγους, παιδαγωγούς), καθώς και επαγγελματίες της ψυχικής υγείας, δασκάλους, γονείς και ειδικούς παιδαγωγούς.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Books Books ΚΔΒΚ
Δανειστική συλλογή - Αναγνωστήριο
371.7 ΣΧΟ (Browse shelf (Opens below)) Available 20252014
Total holds: 0

Περιέχει βιβλιογραφία

Η σχολική βία και παραβατικότητα, και γενικότερα οι διάφορες μορφές, σκόπιμες ή μη, επιθετικών και διαταρακτικών συμπεριφορών συνδέονται με δυσκολίες προσαρμογής και μαθησιακά προβλήματα στο σχολικό πλαίσιο, ενώ παραπέμπουν, συνήθως, σε σοβαρές οικογενειακές και ενδο- ή διαπροσωπικές δυσλειτουργίες. Οι συμπεριφορές αυτές συνιστούν, διαχρονικά, ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα της εκπαίδευσης σε όλες τις χώρες. Στην "Ελλάδα της κρίσης", στην οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της UNICEF, η παραβατικότητα και οι ψυχοκοινωνικές/σχολικές δυσκολίες των εφήβων έχουν αυξηθεί σημαντικά, γίνονται από τα πλέον επίκαιρα θέματα. Το βιβλίο, στο οποίο γράφουν σημαντικές προσωπικότητες του ακαδημαϊκού χώρου, αναλύει τα προβλήματα συμπεριφοράς και βίας, σε όλη την έκταση και το εύρος εκδήλωσής τους, από τις πιο ήπιες μορφές, στην πρώτη σχολική ηλικία, έως τις πλέον σοβαρές, στην εφηβική περίοδο. Μέσα από μια πολυπρισματική και διεπιστημονική προσέγγιση (ψυχολογική, παιδαγωγική, νομική-εγκληματολογική, κοινωνιολογική) και μέσα από την παρουσίαση ενός φάσματος πολυεπίπεδων παρεμβάσεων αλλά και προβληματισμών γύρω από τους τρόπους πρόληψης, διαχείρισης και υποστήριξης μαθητών-θυμάτων και μαθητών-θυτών στο πλαίσιο του σχολείου, συμβάλλει σημαντικά στην ευρύτερη κατανόηση του πολύπλοκου αυτού φαινομένου. Υπόδειγμα πλουραλιστικής προσέγγισης και κατανόησης του ευρύτερου φάσματος της παιδικής-εφηβικής βίας και των προβλημάτων σχολικής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής γίνεται εργαλείο προβληματισμού και κριτικής, μη ομογενοποιημένης σκέψης, για θεωρητικούς ακαδημαϊκούς (ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, εγκληματολόγους, παιδαγωγούς), καθώς και επαγγελματίες της ψυχικής υγείας, δασκάλους, γονείς και ειδικούς παιδαγωγούς.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by AltSol

Powered by Koha